Uppvärmning

Jaha mina kära, jag vet ju inte riktigt vilka ni är så jag vet inte hur träningsgalna ni är egentligen. Men jag slänger ändå ut en fråga!
Vad har ni att säga om uppvärming? 
Jag är verkligen en periodare, iblnad är jag väldigt noga med uppvärmingen men för det mesta tycker jag det är så tråkigt att det blir som bara halvdant gjort! 
Oavsätt vad det än är man gör för uppvärmning så är det ju bara någonting man måste göra innan man får gå igång med det roliga och jag kan inte hjälpa det man jag tycker att det är så tråkigt:D 
 
Men hur virkit är det med uppvärmningen egentligen? 
Jo men det är ju gaska viktigt ändå, både för att minimera skaderisken men också så att du ska kunna prestera under ditt pass. Uppvärmning förbereda musklerna på aktivitet och då få ut så mycket som möjligt av det man har för stunden.
 
Allmän uppvärmning
Man pratar oftast om att man ska börja med en allmän uppvärmning, detta ska vara någon form av aktivitet som har i syftar att få igång det centrala systemet med hjärta, lunga och blodcirkulation. Vi vill blir lite varma och mjuka upp musklerna i allmänhet helt enkelt;)
 
Specifik uppvärlning 
Inför varje muskelgrupp som skall tränas, bör också en specifik uppvärmning ske. Detta för att skapa större elasticitet, ökad signalfrekvens i nervbanorna och öka blodfyllnad i den. Vi vill helt enkelt väcka musklen så mycket som möjligt för att muskeln/muskelgruppen som vi har i fokus ska kunna prestera maximalt. 
 
Så varför tar jag mig aldrig tiden att gör detta då när det uppembarligen är bra för min träning? 
Det har jag inget bra svar på, så jag får helt enketl ta och börja med detta nu!
Fokus fokus Linnea, här ska vi bli duktiga på uppvärmning! 
 
Ha en bra fredag alla nu och träna hårt:) 
LLM. ladys lets move! 
 
Bild från träningen igår, blev som vanligt överkropp, bröst, axlar och mage. Så avsluade jag med ett 30 min tabatapass i vårt enormt fina sal 4 här på inpuls:) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0