Träningsglädje

Sicken underbar dag jag har haft idag, absolut inget speciellt har hänt utan det är dom där små sakerna som gör det.
Nästan allt gick som jag ville på jobbet bara en liten överraportering som inte blev gjort, annars är jag så nöjd med alla mina duktiga patienten som tränar så flitigt!! Det är så kul å se förändringen hos dem från att de kommer in till oss på ortopeden till de nu ska få åka hem till sig igen. 
Efter jobbet gick jag till gymet och satte mig på motionscykeln och tramparde runt utan motstånd i ca 20 min, gjorde mina rehabövningar efter det och så streching av knät, och vet ni vad?! Jag fick ut knät helt rakt idag, det har inte gått att sträcka ut det sen i söndags då jag gjorde illa det. Så det va otroligt skönt och detta tyder på att min svullnad börjar lägga sig, vilket i sin tur kommer att göra så det gör mindre ont i knät:) Mycket av smärtan sitter ju i svullnaden.  
Men jag blev i alla fall så glad över att jag kunde sträcka ut mitt knä rakt att jag tog och firade med ett tabatapass, vilket faktsikt gick hur bra som hellst. Fick motifiera och byta ut några övningar bara, till exempel så går det alldeldes utmärkt att köra burpees på ett ben, och istället för knäböj så blev det enbensböj i TRX-band. Det blev ju dock i slutändan lite väl mycket fokus på högerbenet, men men vad ska man göra, man får göra det bästa av situationen;) 
 
Nu sitter jag här i kökssoffan och njuter av alla endorfinerna i kroppen som rusar runt och gör att jag mår sådär mysigt bra! 
Trevligt kväll på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0