Kvarg för 380 miljoner!

Kvarg för 380 miljoner kronor! Ja det va Lindahls försäljningssiffros på kvarg 2013. De ökade sin försäljning med 70% jämnfört med tidigare år. Och inte är väll det så konstigt med den uppåtgående "-kvarg-ätar-trend" som råder just nu och jag är en av de som har hoppas på trenden. Jag äter kvarg till två saker; den första är bananpankaka och den andra är till min nutella. Men just nu har jag tagit ett nutellastopp, ska klarar 5 veckor utan nutella så jag antar att jag bara kommer att äta kvarg till bananpankakorna för ett tag fram över:D 
 
Är kvarg nyttigt då? 
Jag skulle inte påstå att var är dåligt med det beror lite på val av kvarg. 
Naturell lättkvarg är väldigt proteinrikt samtidigt som det är fettsnålt och snål på kolhydrater så den är ett självklart val för mig när jag står vid kylhyllan i afären. 
Men den naturella kvargen är ju inte liga smarrrrig som den smaksatta. Men då ska man vara medveten om att bland annat Arlas smaksatta kesella/kvarg innehåller en hel del socker. I snitt innehåller en smaksatt kesella ca 12% socker, det är nästan lika mycket socker som en coca cola innehåller och det är ingen som tvekar om att coca cola är onyttig. 
Så läs innehållsförteckningen innan du bestämmer dej för vilken kvarg du vill ha:) 
 
Nu är jag i alla fall precis hem kommen från gymet. Blev motionscykel och sen lite rygg och mage. 
Mitt knä kan ta och gräva ner sig känner jag just nu, knappt kul att träna idag. Även fast inte just mag- eller ryggövningarna gör ont i knät när man gör dem så gör det ont att ta sig i och ur positionerna man sitter/står i. Så nä det tar bara en massa onödig energi att ha ont. 
Men ska i alla fall ha en mysig eftermiddag med middag hos Simon och Emelie.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0